Owl Life

영어회화. "내가 알기로는", "내가 듣기로는", "내가 보기에는" 표현법 본문

영어

영어회화. "내가 알기로는", "내가 듣기로는", "내가 보기에는" 표현법

Owl Life 2019. 10. 14. 21:19
반응형

내가 알기로는, ... (보고형식)

as i know....... (완전히 틀린 표현)

as far as I know (understand) 가 정확한 표현

...based on +

...according to +

To my knowledge, ....

 

Based on what i know, ...

According to what i know, ...

 

"As far as i know, that movie is releasing this week."

 

내가 듣기로는, ... (보고형식)

from what i hear (현재형. 현재도 계속 이어져서 듣고 있는중인...)

from what i heard (과거형.)

 

From what i hear, he bought a new car.

내가 보기에는, ... (내 관점, 판단 형식)

The way I see it,

 

내가 보기에는 타이밍의 문제였어.

The way i see it, the timing was the problem.

 

 

내 생각에는

in my thinking (틀린 표현)

반응형
Comments